Rakouská bankovní skupina Raiffeisen Bank International (RBI) zvýšila ve třetím čtvrtletí čistý zisk meziročně o 39 procent na 322 milionů eur (8,2 miliardy korun). Přispěly k tomu zejména příznivé výsledky v zemích východní Evropy a pokles rezerv na ztrátové úvěry. Banka v úterý rovněž uvedla, že poprvé za čtyři roky plánuje vyplatit dividendy.

Čtvrtletní výsledek výrazně překonal očekávání analytiků. Ti v průzkumu agentury Reuters odhadovali zisk na 255 milionů eur.

V zátěžových testech 51 evropských úvěrových institucí se RBI umístila na třetí pozici, devět míst před svým domácím rivalem Erste, majitelem České spořitelny. Ukazatel kapitálové přiměřenosti označovaný jako Tier 1, tedy poměr základního kapitálu k celkovému objemu rizikově vážených aktiv, dosáhl na konci třetího čtvrtletí střednědobého cíle 13 procent.

Výhled na celý rok banka nezměnila. Poměr nákladů a výnosů, který se ve třetím čtvrtletí blížil k 55,6 procenta, by se měl pohybovat mezi 50 a 55 procenty.

Banka v březnu završila fúzi s bývalou mateřskou společností Raiffeisen Zentralbank, a zjednodušila tak strukturu skupiny a posílila kapitálovou základnu. Po letech konsolidace a restrukturalizace, kterou si vynutila globální finanční krize, se bance daří zvyšovat kapitálové rezervy a naopak snižovat podíl nedobytných úvěrů.

RBI je většinovým akcionářem české Raiffeisenbank, která v České republice poskytuje bankovní služby od roku 1993. Od ledna do září tohoto roku bance vzrostl čistý zisk o 20,5 procenta na 2,48 miliardy korun, celková aktiva pak vzrostla o 16 procent na 356 miliard korun.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru