Vysoký úředník rakouského ministerstva financí Michael Engelbert přijel o zkušenostech s evidencí tržeb pohovořit na konferenci Nové trendy na Soukromé vysoké škole ekonomické ve Znojmě. V rozhovoru pro Hospodářské noviny vedoucí projektu registračních pokladen spolkového ministerstva financí uvedl, že také v Rakousku musel resort čelit bouřím podnikatelů i odporu politiků proti registraci tržeb.

Jste vedoucí projektu registračních pokladen, jak dlouho v Rakousku funguje?

Začali jsme v létě 2015 a dá se říci, že nyní ho dokončujeme. Během té doby vznikly pro podnikatele tři povinnosti: vydávat účtenky, vést evidenci tržeb a povinnost mít registrační pokladnu. První dvě povinnosti platí od začátku roku 2016, od května loňského roku začaly být povinné i registrační pokladny. Navíc od letošního dubna musí mít obchodníci také ochranu před manipulacemi s daty.

...

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé. Děkujeme za vaši přízeň.
Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá. Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.
Předplatit od 199 Kč / měsíc
Máte již předplatné?