Americké mediální společnosti Walt Disney klesl za fiskální rok 2017 čistý zisk o čtyři procenta na 8,98 miliardy dolarů (197 miliard korun). Klesl tak poprvé od roku 2009. Příčinou je hlavně větší konkurence na internetu, přes který další firmy distribuují programy. Akcie Disney přesto po zveřejnění výsledků zpevnily, neboť firma oznámila, že natočí nové tři díly filmové ságy Hvězdné války.

Zklamáním byly pro investory výsledky čtvrtého čtvrtletí. Čistý zisk za období do konce září totiž meziročně klesl o jedno procento na 1,75 miliardy dolarů (38,3 miliardy korun). Na jednu akcii to představuje zisk 1,07 USD, zatímco analytici v anketě agentury Reuters odhadovali zisk 1,13 dolaru na akcii.

O tři procenta na 12,78 miliardy dolarů (280,3 miliardy korun) spadly ve čtvrtletí tržby, které analytici odhadovali na 13,23 miliardy dolarů. Na vině byly mimo jiné hurikány, které narušily provoz zábavních parků, dále nižší příjmy z reklamy a pokles počtu předplatitelů kabelových stanic. Růst tržeb zaznamenala pouze divize zábavních parků a odpočinkových středisek. Celoroční tržby se pak snížily o jedno procento na 55,14 miliardy dolarů (1,2 bilionu korun).

Walt Disney plánuje na jaře spustit aplikaci zaměřenou na sport ESPN+ a v roce 2019 službu Disney streaming. Podle některých médií společnost jedná o koupi filmové a televizní divize firmy Twenty-First Century Fox. To by jí mohlo pomoci v konkurenčním boji s Netflixem a jinými hráči na trhu streamovacích služeb.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru