Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas zvýšil ve třetím čtvrtletí čistý zisk meziročně o 36 procent na 526 milionů eur (13,4 miliardy korun). Firma ve čtvrtek uvedla, že výrazně zvýšila tržby v Číně i ve Spojených státech. V USA přitom zvyšuje tržní podíl na úkor domácí společnosti Nike.

Tržby se od července do září zvýšily o devět procent na 5,68 miliardy eur (145 miliard korun). Na výsledku se negativně odrazily výkyvy směnných kurzů. Bez jejich vlivu by se tržby zvýšily o 12 procent.

Analytici v anketě agentury Reuters v průměru odhadli tržby na 5,86 miliardy a čistý zisk na 512 milionů eur.

Prodej značek Adidas a Reebok v Číně vzrostl o 28 procent a v Severní Americe o 23 procent.

Adidas, podobně jako další německá společnost Puma, získává tržní podíl na úkor svých amerických konkurentů Nike a Under Armour. Jejich basketbalové a sportovní výrobky podle analytiků zřejmě nelákají zákazníky tolik, jako retro styl a lifestylové boty od německých firem.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru