Operátor T-Mobile zvýšil za tři čtvrtletí letošního roku celkové tržby meziročně o 3,2 procenta na 19,99 miliardy korun. Provozní zisk EBITDA naopak o 2,8 procenta klesl na 8,1 miliardy korun. Firma to ve čtvrtek oznámila v tiskové zprávě.

Počet uživatelů mobilních služeb T-Mobilu se meziročně zvýšil o 174 000 na 6,176 milionu, přičemž více než 3,8 milionu z nich tvořili zákazníci tarifní. Novou nabídku pevného internetu vzduchem začalo využívat 18 000 nových zákazníků.

Tržby z mobilních služeb stouply o 2,4 procenta na 14,05 miliardy a průměrný výnos na zákazníka (ARPU) se zvýšil o jednu korunu na 255 korun měsíčně. Podíl nehlasových služeb na ARPU se pohyboval nad 50 procenty.

"Svět telekomunikačních služeb se velmi rychle mění a budoucnost bude patřit konvergovaným službám, které nabídnou našim zákazníkům řadu výhod. Pro nás v T-Mobilu to znamená nutnost výrazných investic do infrastruktury fixních sítí, které jsme připraveni zahájit ve velmi blízké budoucnosti," uvedl generální ředitel T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekom Milan Vašina.

Konkurenční společnost O2 od ledna do konce září zvýšila konsolidované výnosy o 0,6 procenta na 27,9 miliardy korun. Příjmy z mobilního segmentu vzrostly o 3,5 procenta na 14,8 miliardy korun. Celkový počet mobilních zákazníků se na konci září pohyboval kolem 4,917 milionu, což je stejně jako před rokem. Vodafone výsledky zatím neoznámil.

T-Mobile je součástí mezinárodní skupiny Deutsche Telekom. Jeho rychlá mobilní síť LTE v současnosti pokrývá 98,3 procenta populace, což je o osm procentních bodů více než před rokem.

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE.
Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru