Podnikatelé se pomalu stávají těmi, kdo táhnou domácí výzkum a vývoj. Za posledních sedm let vzrostly jejich výdaje na výzkum o sto procent. Nejvíc peněz šlo do strojírenství, digitální ekonomiky, elektroniky nebo léčiv. Údaje vyplývají z nového průzkumu, na kterém spolupracovala Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR s Českou spořitelnou a analýzou Rady pro výzkum, vývoj a inovace.
Na průzkumu se podílelo pět stovek malých a středních firem. Z dotazníků mimo jiné vyplynulo, že sedm procent z nich spolupracuje samostatně například s Akademií věd nebo vysokými školami a devět procent se na to chystá. Kvůli riziku neúspěchu a finanční nebo časové náročnosti až 79 procent podnikatelů nechce spolupracovat na výzkumu s nikým jiným. "Tyto podniky si mohou dělat vlastní výzkum," vysvětluje předseda Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Karel Havlíček.
Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře
Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?
Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru