Ve Škodě Auto v úterý začalo kolektivní vyjednávání a první tématem je pracovní doba. Nebude to jednoduché, firma i zaměstnanci mají odlišné požadavky. Odboráři odmítají povinně pracovat o víkendu, vedení s tím však počítá. Do věci se už vložil i šéf samotného koncernu Volkswagen. Neshody mezi odbory a vedením Škody ohrožují výrobu automobilky, která teď rekordně vydělává, a koncern se bojí, že by kvůli tomu mohl přijít o část peněz.

Škoda míří k novému prodejnímu rekordu. Dobré výsledky české automobilky začínají vadit německým odborářům

Poptávka po vozech Škoda je vyšší, než se čekalo, vedení proto hledá cesty, jak výrobu ještě zvýšit. Proto navrhlo právě takové střídání pracovních směn, že by prakticky všichni dělníci museli do práce čas od času i v sobotu. Volno by jim proto vycházelo na různé dny v týdnu. Odboráři ale chtějí dosáhnou toho, aby o víkendu chodili do práce jen ti, kteří chtějí. Ostatní by pak mohli být doma například s rodinou.

Vedení automobilky zatím na protesty odborářů nedbá a dál pracuje na tom, aby naběhl zmíněný systém náročnějších směn, ve kterém se volný víkend stane výjimečnou událostí. Odbory trvají na tom, že je to nepřijatelné. Dohodnout se musí do konce roku, dokdy platí stávající dohoda o pracovní době. 

...

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé. Děkujeme za vaši přízeň.
Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá. Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.
Předplatit od 199 Kč / měsíc
Máte již předplatné?