Ve Škodě Auto v úterý začalo kolektivní vyjednávání a první tématem je pracovní doba. Nebude to jednoduché, firma i zaměstnanci mají odlišné požadavky. Odboráři odmítají povinně pracovat o víkendu, vedení s tím však počítá. Do věci se už vložil i šéf samotného koncernu Volkswagen. Neshody mezi odbory a vedením Škody ohrožují výrobu automobilky, která teď rekordně vydělává, a koncern se bojí, že by kvůli tomu mohl přijít o část peněz.
Poptávka po vozech Škoda je vyšší, než se čekalo, vedení proto hledá cesty, jak výrobu ještě zvýšit. Proto navrhlo právě takové střídání pracovních směn, že by prakticky všichni dělníci museli do práce čas od času i v sobotu. Volno by jim proto vycházelo na různé dny v týdnu. Odboráři ale chtějí dosáhnou toho, aby o víkendu chodili do práce jen ti, kteří chtějí. Ostatní by pak mohli být doma například s rodinou.
Vedení automobilky zatím na protesty odborářů nedbá a dál pracuje na tom, aby naběhl zmíněný systém náročnějších směn, ve kterém se volný víkend stane výjimečnou událostí. Odbory trvají na tom, že je to nepřijatelné. Dohodnout se musí do konce roku, dokdy platí stávající dohoda o pracovní době.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?
Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru