Největší světový e-shop Amazon dnes spustil českou verzi svého obchodu, konkrétně jeho německé varianty Amazon.de. Čeština je po němčině, angličtině, nizozemštině, polštině a turečtině šestým jazykem, v němž mohou zákazníci na tomto webu nakupovat.

Po příchodu na Amazon.de je nejprve potřeba změnit nastavení jazyka. Vedle nabídky zboží je do češtiny přeložená také část uživatelské nápovědy, potvrzení objednávky a zásilky nebo prostředí zákaznického účtu.

Při placení mají zákazníci k dispozici převodník měny – mohou se tak podívat, na kolik by je nákup přišel v korunách. Kvůli použitému kurzu je ale výhodnější platit v eurech.

Do češtiny jsou sice přeloženy miliony názvů produktů (přesné číslo firma neuvedla), stále je to ale jen zlomek produktů dostupných v němčině. Těch nabízí Amazon.de víc jak sto milionů.

Zda bude v českém jazyce dostupná celá nabídka e-shopu alespoň později, není jisté. "Polský překlad webu jsme spustili před rokem a stále se nám nepovedlo přeložit všechny názvy zboží do polštiny," říká Marzena Wieckowská, PR manažerka Amazonu pro střední a jihovýchodní Evropu.

Ani po spuštění českého překladu navíc není jisté, že všechny produkty budou opravdu dostupné pro zákazníky z České republiky.

"Dostupnost zboží vždy závisí na tom, jestli je produkt v zemi legální. Záleží také na dodavateli a jeho ochotě zboží do Česka poslat," vysvětluje PR manažerka.

Cena za doručení se odvíjí od rychlosti dodání objednávky. Pokud si zákazník zvolí standardní dobu dodání balíčku do České republiky, počká si na doručení čtyři až osm pracovních dní. Za zásilku s DVD, hudbou nebo videohrami pak zaplatí pět eur, za všechno ostatní zboží 7,50 eura. Za každý kilogram balíku si navíc připlatí 1,30 eura. Při objednávce nad 39 eur je poštovné zdarma.

Kdo požaduje expresní doručení, které trvá minimálně dva a maximálně čtyři dny, zaplatí pochopitelně víc: osm eur plus dvě eura za kilo. Poslední možností je doručení hned následující pracovní den – za tu kupující zaplatí 11 eur a přidá další tři eura za každé kilo.

"Máme silnou základnu českých zákazníků," uvádí Marzena Wieckowská. Konkrétnější čísla o jejich počtu ale neuvedla.

"V České republice rosteme. Nyní zaměstnáváme pět tisíc lidí a před Vánocemi se chytáme přijmout 2500 brigádníků," dodává. Kromě toho využívá Amazon jako prodejní kanál 3000 českých obchodníků.

Ne všechno objednané zboží půjde českým zákazníkům ze skladu v Dobrovízi u Prahy. "Vzhledem k počtu zákazníků, množství přepraveného zboží a velikosti skladů je logistika dodávky zboží náročná. Různé produkty k zákazníkovi doputují z různých míst," popisuje Wieckowská.

Zákaznický servis v češtině funguje tak, že společnost sama – přes e-mail nebo telefon – zkontaktuje toho, kdo vyplní formulář.

Oprava 7. 11. 2017, 11:15: V jedenáctém odstavci jsme v citaci uvedli, že Amazon jako prodejní kanál využívá 300 českých obchodníků, správně má být 3000. 

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE.
Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru