Zatímco výdaje Čechů na neživotní pojištění rostou s tím, jak společnost bohatne, životní pojištění se naopak propadá. V prvních devíti měsících letošního roku činil pokles 0,2 procenta na 32,5 miliardy korun. "Většina z nás si víc chrání majetek než zdraví. V mezinárodním srovnání je tento vývoj celkem výjimečný. Ve vyspělých západoevropských státech je situace zpravidla opačná," říká výkonný ředitel České asociace pojišťoven Jan Matoušek.

Problém podle něj není v tom, že by 5,4 milionu životních pojistek v Česku bylo málo. Lidé ale volí příliš nízkou míru zajištění proti nepříznivým životním situacím. Roli hraje také to, že v řadě zahraničních zemí je na rozdíl od Česka životní pojištění běžnou součástí toho, jak se lidé zajišťují na stáří.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru