Čtvrtá největší česká banka se stále potká s následky největšího výpadku digitálních služeb v historii. I když se jí podařilo přístup klientů do internetového bankovnictví minulý týden obnovit, někteří lidé si stále stěžují na to, že systém nefunguje tak jak by měl. "Zůstatek na účtu neodpovídá platbám a ani na pobočce nelze zjistit stav čerpání kreditní karty," říká například jeden z klientů banky Josef Wimmer.

Jiní lidé se potýkají s tím, že se na účtu několikrát za den mění zůstatky a v historii transakcí se zobrazují i platby, které neprovedli. "Bylo by fajn, kdybyste už zprovoznili internetové bankovnictví v té míře, že uvidím kdy a kolik jsem vybíral z vašeho bankomatu a v které restauraci platil kartou," uvedl na sociální síti facebook další zákazník banky Michal Grecký.

Mluvčí UniCredit Bank Petr Plocek připouští, že se klienti potýkají v internetovém bankovnictví s dílčími problémy především při zobrazení debetních a kreditních karet. "Omezení u digitálních aplikací se aktuálně  týká přehledu platebních a kreditních karet, se zpožděním se může zobrazovat plná transakční historie a není dostupné zobrazení nezaúčtovaných transakcí," uvedl Plocek. Systém podle něj ale funguje a platby řádně probíhají. "Žádné neprovedené transakce neevidujeme, je však pravda, že v internetovém bankovnictví musí lidé zatím udělat jeden krok navíc, aby mohli zobrazit transakční historii," uvádí Plocek s tím, že banka o přesném postupu informuje klienty v takzvaném "vyskakovacím" okně přímo v internetovém bankovnictví. Disponibilní zůstatek se ovšem podle mluvčího správně zobrazuje všem klientům. "Lidé také mohou standardně platit kartami a vybírat peníze z bankomatů, stejně jako do nich lze prostředky vkládat. Funguje i dobíjení mobilů," uvedl Plocek.

Digitální služby UniCredit Bank přestaly správně fungovat před týdnem po plánované víkendové odstávce, během níž došlo k úpravám vnitřních IT systémů banky. Klienti tak od minulého pondělí vůbec nemohli obsluhovat svoje účty přes internet, odchozí platby přijímaly pouze pobočky UniCredit Bank. Ve čtvrtek odpoledne banka sice oznámila, že se jí podařilo provoz všech digitálních služeb obnovit, část klientů ale hlásí potíže i nadále.

Případem UniCredit Bank by se mohla na základě podnětů klientů zabývat také Česká národní banka. Josef Wimmer Hospodářským novinám potvrdil, že si u regulátora na UniCredit Bank v pondělí stěžoval. "Podal jsem u ČNB podnět. Mám obavu o transparentnost banky, když ani na pobočce nemohou zjistit stav účtu, stav kreditní karty a zprovoznit homebanking. Očekávám dohled ČNB nad operacemi v bance," uvedl Wimmer.

Kdy bude internetové bankovnictví opět fungovat zcela bez problémů zatím banka neuvedla. "Pracujeme na tom, aby to bylo co nejdříve. Nechci ale zatím spekulovat o nějakém termínu," uvedl Plocek. Dodal, že řádově desítkám klientů, kteří mají zablokované mobilní bankovnictví a chtějí ho znovu aktivovat, bude banka rozesílat aktivační kódy během pondělí. V případě jakýchkoli nesrovnalostí mají lidé podle mluvčího přijít osobně na pobočku, kontaktovat svého bankéře nebo zatelefonovat na zákaznickou linku.

Případné odškodnění za nedostupnost služeb chce banka řešit s majiteli účtů individuálně. "Vážíme si každého klienta. V případě oprávněného nároku budeme postupovat v rámci reklamačního řízení," uvedl mluvčí.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru