Zásilková společnost GLS se podle svého vyjádření potýká s omezenou funkčností systému UniCredit Bank i poté, co banka oznámila, že několik dní trvající nefunkčnost on-line bankovnictví vyřešila. Problémy GLS se týkají nejen plateb, ale i synchronizace účetních systémů a dalších navazujících funkcí. Aby mohla firma dále přepravovat zásilky svých zákazníků tak, aby se jich toto omezení nedotklo, musela hledat náhradní řešení i za účasti jiných bank.

Největší výpadek v historii českého bankovnictví skončil, část klientů má dál problémy

"I nadále je velká část služeb UniCredit Bank nefunkční. Prohlášení banky v médiích o nápravě je tak nepravdivé. Nyní je hlavní prioritou, aby se tyto technické problémy neprojevovaly ve službách poskytovaných pro naše zákazníky. Vynakládáme maximální úsilí nalézt řešení, jak se s výpadky trvale vypořádat," uvedl Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika.

Šéf GLS tvrdí, že technicky se firmě již podařilo najít řešení, takže jejím obchodním partnerům už přišly první platby. "Zbylé dosud nezrealizované transakce chceme uskutečnit během dne," dodal Včela.

Na omezené fungování služeb si stěžují dále i drobní klienti banky. "V systému nevidím svou kartu a ani transakce, které jsem provedl před pár dny," řekl ve čtvrtek dopoledne Martin z Prahy.

Uživatelé Facebooku na profilu banky popisují další problémy, které je stále tíží. "Taky mi nic nejde ani nemám připsanou výplatu na účtě a další částky, toto je k ničemu," napsala kolem druhé hodiny odpoledne na facebookový profil banky uživatelka pod jménem Klára Ábíková. Další uživatelé si stěžují, že nevidí denní výpisy či že nedostávají potvrzení o provedené transakci.

 

komentář: pobočky mají stále smysl

Klienti banky se také pozastavují nad tím, že se jim nedaří dovolat na zákaznickou linku, přičemž se jim ani neozve vyzváněcí tón a telefon se rovnou položí.

UniCredit Bank nyní informace prověřuje a zašle k nim svou reakci.

Italskou banku na přelomu tohoto a minulého týdne postihl dosud největší výpadek internetových a mobilních služeb v historii tuzemského bankovnictví. Digitální služby nefungovaly kvůli řízené odstávce od pátku odpoledne do neděle, s čímž klienti banky počítali. Problém nastal v pondělí, kdy nadále nebylo možné využívat klíčové služby. Nervozita klientů přitom rostla, protože platby nemohli posílat a přijímat od předchozího pátku. Ve středu banka oznámila, že systém zprovoznila. Čtvrteční oznámení GLS a reakce lidí na sociálních sítích to však zpochybňují.

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE.
Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru