Operátor Vodafone mění image. Inovoval logo i slogan. A ve čtvrtek také představil své nové tarify. Nově si budou moci zákazníci připlatit za neomezená data. Má to však háček. Za 99 korun měsíčně navíc k současným nabídkám si spotřebitelé mohou buď zvolit neomezený přístup k sociálním sítím, či vybrat variantu k messengerům - aplikacím na posílání zpráv a fotek. Jinak ovšem tarif bude stále počítat s omezeným množstvím dat pro přístup k jiným typům webových stránek a služeb.

Mezi sociální sítě, které budou do nové služby Vodafone Pass zahrnuty, patří Facebook, Twitter, Instagram a Pinterest. Datový limit se u těchto služeb nebude vyčerpávat ani při sledování videa či prohlížení fotek. Stejně tak u messengerů, mezi nimiž bude WhatsApp, Viber nebo Facebook Messenger.

Nové balíčky od Vodafonu kritizuje skupina Telefonující, která bojuje za levná data. "Dva nové doplňkové balíčky ukazují pokračující vyčuranost operátorů a bídu jejich nabídky. Za 198 korun dostanou uživatelé přístup do 4 sociálních sítí a čtyř nejběžnějších chatovacích aplikací. V mnoha zemích jsou takové doplňující balíčky zcela zdarma nad rámec běžných datových balíčků, za cenu do nebo kolem 200 korun lze v některých zemích pořídit rovnou běžné hlasové tarify i s daty," řekl mluvčí iniciativy Svatopluk Bártík.

Jako příklad uvedl bulharský Telenor s 2,25 Gb a neomezeným voláním za 152 korun či islandkou Novu s 5 GB za 174 korun a slovenskou 4ku s 10 GB za 203 korun.

Neomezeně jen v aplikacích

Neomezená data platí jen pro aplikace.

Pokud se z aplikace uživatel dostane do prohlížeče, data se čerpají.

V chatovacím balíčku e-mail nebude.

Linky z Facebooku, které vás vyvedou mimo jeho síť, se do dat počítají.

V polovině listopadu chce operátor ještě spustit službu Music Pass a Video Pass. Jednu pro hudbu a druhou pro videoobsah. Detaily však zatím společnost neprozradila. Cena by se ale měla lišit. Balíčky pak půjde různě kombinovat.

Aby mohli zákazníci službu využívat, musí však splnit některé podmínky, jako být uživateli datového tarifu. Ten mohou využívat i s předplacenou kartou. Nové balíčky půjdou kombinovat i s rodinnými tarify.

Změny se dotknou i sloganu společnosti. Bude znít: "Budoucnost je úžasná. Ready?" "Po obrovsky dlouhé době měníme podobu a směřování Vodafonu. Uvědomujeme si změnu chování lidí a mění se i způsob práce. Jsme klíčovou značkou budoucnosti," popsal změny ředitel Vodafonu Jiří Báča.

Podle Báči udělala firma za svou existenci v ČR velký krok kupředu. "Přiznávám, že jsme byli operátorem s nejhorší sítí. To jsme ale změnili a dnes jsme v tomhle směru nejlepší. Jsme jednou z prvních zemí se sítí pro internet věcí," řekl.

Podobnou nabídku jako Vodafone nabízí například společnost O2 s platformou pro on-line poslouchání hudby Spotify. Kvůli takovému zvýhodňování služeb však na korporaci mířila kritika, že narušuje síťovou neutralitu ve prospěch jiné firmy.

T-Mobile v pátek uvedl, že chystá na listopad službu StreamON, díky níž si budou moci zákazníci neomezeně stahovat hudbu a videa. StreamOn v různých variantách nabízejí vybraní evropští operátoři skupiny Deutsche Telekom, kam patří i český T-Mobile. V rámci StreamOn mohou nabízet svá videa a hudbu, na které se nebude vztahovat datový limit, různí poskytovatelé, kteří se s operátorem dohodnou na partnerství. 

Čistě neomezená data v jiných evropských zemích nabízí řada operátorů. Známý je případ Finska. Společnost DNA službu poskytuje zhruba za 450 korun. Nově tarify pro neomezené využívání internetu představil i operátor Telenor v Maďarsku. Data bez omezení tam vyjdou na 500 korun.

Cena za mobilní internet se stala na začátku roku politickým tématem. Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) řekl, že očekává datové jaro. Cena za 1 GB dat je v Česku jedna z nejvyšších v Evropě. Roky se neomezené tarify s 1,5 GB dat držely u všech tří velkých mobilních operátorů na ceně 749 korun. Letos však došlo ke změně a operátoři za podobnou cenu data přidávali.