Špatný rok pro luxusní značky je zřejmě definitivně zapomenutý. Do Evropy opět proudí turisté, kteří za drahé zboží rádi utrácejí, pryč jsou i obavy z brexitu nebo klesající poptávka v Číně. Za luxusní zboží letos lidé po celém světě podle společnosti Bain & Company utratí až 259 miliard eur, což je o čtyři procenta více než před rokem.

Rekordní tržby a zisky však zatím počítají jen francouzští výrobci luxusu, italské firmy ztrácí. Čistý zisk největšího hráče na trhu, francouzské společnosti Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH), vzrostl v první polovině letošního roku o více než čtvrtinu na 2,3 miliardy eur. Ještě lépe si vedla další francouzská značka Kering. Výdělek společnosti se za prvních šest měsíců roku zvýšil dokonce o 77,6 procenta na 825 milionů.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru