Provozní zisk kanadské společnosti BlackBerry ve druhém finančním čtvrtletí vzrostl o více než 80 procent na 29 milionů dolarů (641 milionů korun) z 16 milionů dolarů před rokem. Oznámila to ve čtvrtek firma, která se v loňském roce rozhodla přesunout výrobu svých kdysi kultovních chytrých telefonů BlackBerry na externí podniky a zaměřit se na software.

Celkové tržby se ve čtvrtletí, které skončilo do 31. srpna, meziročně snížily téměř o 30 procent na 249 milionů dolarů. Zaznamenaly ale mírný nárůst ve srovnání s 244 miliony dolarů v prvním kvartálu, uvedla agentura Reuters.

BlackBerry se původně jmenovala Research In Motion a se svými přístroji byla průkopníkem v odvětví chytrých telefonů. Její přístroje měli v oblibě zejména manažeři a používal je i předchozí americký prezident Barack Obama.

Později ale firma začala na trhu zaostávat za přístroji s operačním systémem Android a za telefony iPhone od americké společnosti Apple.

Společnost BlackBerry se proto rozhodla přesunout od výroby chytrých telefonů do oblasti softwaru, který používají podniky a vlády ke správě svých mobilních zařízení.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru