Nejcennější značkou světa zůstává Apple. Její hodnota se meziročně zvýšila o tři procenta na více než 184 miliard dolarů (přes čtyři biliony korun). Vyplývá to z letošního žebříčku stovky nejcennějších značek světa, který sestavuje výzkumná společnost Interbrand.

Na druhém místě zůstala značka Google, jejíž hodnota vzrostla o šest procent na téměř 142 miliard dolarů. Apple a Google se drží na prvních dvou příčkách žebříčku již pátým rokem za sebou, upozorňuje Interbrand.

Na třetí příčku se letos dostala značka Microsoft, která tak odsunula na čtvrtou pozici značku Coca-Cola. Do první desítky se letos poprvé probojovala značka Facebook, která obsadila osmé místo. Její hodnota stoupla téměř o polovinu na více než 48 miliard dolarů.

Společnost Interbrand do výpočtu hodnoty značek zahrnuje například finanční výsledky produktů a služeb nabízených pod danou značkou či vliv značky na zákazníka.

 Značka  Hodnota značky v miliardách dolarů  Meziroční změna v procentech
1. Apple 184,154 +3
2. Google 141,703 +6
3. Microsoft 79,999 +10
4. Coca-Cola 69,733 -5
5. Amazon 64,796 +29
6. Samsung 56,249 +9
7. Toyota 50,291 -6
8. Facebook 48,188 +48
9. Mercedes-Benz 47,829 +10
10. IBM 46,829 -11

Zdroj: Interbrand

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE.
Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru