Čistý zisk švédského oděvního řetězce Hennes & Mauritz (H&M) se ve třetím finančním čtvrtletí kvůli rozsáhlým slevám propadl o 20 procent na 3,8 miliardy švédských korun
(10,3 miliardy korun).

Tržby podniku se nicméně o pět procent zvýšily a dosáhly 59,4 miliardy švédských korun (161,7 miliardy korun), oznámila ve čtvrtek firma, která působí také v České republice.

Na zisk mělo negativní dopad rozsáhlé snížení cen, ke kterému firma přikročila v letních měsících.

H&M se teď snaží vypořádat s rostoucí konkurencí a přechodem mladých zákazníků k internetovému prodeji, uvedla agentura Reuters.

Hrubý zisk ve čtvrtletí, které skončilo 31. srpna, klesl rovněž o 20 procent na zhruba pět miliard švédských korun. Mírně však překonal očekávání analytiků, kteří v anketě agentury Reuters předpovídali jeho pokles o 21 procent.

Akcie H&M po zveřejnění výsledků klesly o více než pět procent. Firma ve zprávě také uvedla, že tržby v průběhu září po solidním začátku poněkud zeslábly.

"Maloobchodní prodej módy se nachází v období rozsáhlých a rychlých změn, které pramení z pokračující digitalizace," uvedl generální ředitel H&M Karl-Johan Persson.

"Růst našich internetových tržeb nedokázal plně vykompenzovat klesající návštěvnost našich obchodů na některých zavedených trzích, takže celkové tržby letos prozatím nedosahují stanovených cílů," dodal.

Společnost H&M vznikla v roce 1947 a nyní má po celém světě více než 4500 obchodů. Specializuje se na nabídku nejnovějších módních trendů za nízké ceny.

Kromě značky stejného jména vlastní rovněž značky COS, Monki, Weekday, Cheap Monday a & Other Stories.

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE.
Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru