Obchodní ředitel českého Googlu Jan Vraný přechází do e-shopu Notino.cz. Do nově vytvořené pozice komerčního ředitele nastupuje 1. října. Řekl to na konferenci E-Business Forum 2017.

V Googlu Vraný působil čtyři roky a zaměřoval se především na podporu expanze českých firem do zahraničí. "Jdu tam, kde je to pro mě nejzajímavější, v tuto chvíli je to oblast parfémů a kosmetiky," okomentoval na konferenci změnu působiště Vraný, který má zkušenosti také z poradenské společnosti McKinsey, investiční banky Morgan Stanley, Raiffeisenbank nebo středoevropské centrály Procter & Gamble.

Ředitel reklamy a propagace společnosti Notino.cz Radek Ondrášík vysvětluje, že firma vytvořila novou pozici, aby zefektivnila a zjednodušila svoje fungování. Působí totiž na 19 zahraničních trzích, letos se chystá přidat další čtyři a potřebuje někoho, kdo se postará o marketing, prodej a zákaznickou podporu ve všech zemích, kde společnost zákazníkům nabízí zboží.

"Vždy hledáme takové lidi, kteří nás dokážou posunout dál. Honzovy předchozí zkušenosti a hlavně výsledky hovoří za vše," komentuje Ondrášík.

Firma nedávno oznámila vstup na nizozemský, belgický a chorvatský trh a koupila většinový podíl v rodinné firmě Mussler Beauty z německého Stuttgartu. Vraný bude zodpovídat za všechny trhy.

Společnost vznikla v roce 2004 pod jménem Parfums.cz, o dvanáct let později se přejmenovala na Notino.cz. Letos jeden z největších tuzemských e-shopů očekává tržby ve výši 7,4 miliardy korun. Loni společnost zvýšila tržby o 31 procent na 5,9 miliardy korun. Podíl Česka na celkovém obratu firmy dosahuje zhruba dvaceti procent.

Oprava (26.9. 2017): V textu bylo chybně uvedeno jméno Radka Ondrášíka.