Americká internetová společnost Google ze skupiny Alphabet chce konkurenčním srovnávačům cen umožnit dostat se na úroveň její vlastní služby prostřednictvím aukce. Tímto návrhem reagovala na rekordní pokutu 2,42 miliardy eur (63,1 miliardy korun), kterou jí koncem června vyměřila Evropská komise za zneužití dominantního postavení na trhu. V pondělí to uvedly čtyři zdroje agentury Reuters obeznámené se situací.

Google se odvolal proti rekordní pokutě od Evropské komise. Za zneužívání dominantního postavení má zaplatit 2,4 miliardy eur

Návrh, který Google předložil EK 29. srpna, má konkurenci umožnit ucházet se o jakoukoli pozici v jeho sekci produktové reklamy (Product Listing Ads).

Nejoblíbenější internetový vyhledávač přišel s podobným podnětem už před třemi lety ve snaze ukončit tak dlouhodobé vyšetřování ze strany Evropské komise a vyhnout se pokutě. Odmítla ho konkurence i EK.

V rámci dřívějšího návrhu si společnost vyhradila první dvě místa pro své vlastní reklamy. Nově chce určovat spodní cenovou hranici vlastními nabídkami sníženými o provozní náklady. Je pravděpodobné, že nový návrh bude rovněž zamítnut, klíčové požadavky EK totiž neřeší, uvedly zdroje Reuters.

Google podle EK ve svém vyhledávači zvýhodňoval vlastní produkt, službu pro porovnávání obchodních nabídek, přičemž komise požaduje, aby se stejně jako k vlastní službě začala společnost chovat ke konkurenčním srovnávačům cen. Čas na to má do 28. září.

Minulý týden se Google proti pokutě EK odvolal. Evropská komise případ vyšetřovala sedm let a toto je pouze jedno z několika řízení, které vůči této firmě vede.

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE.
Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru