Nový ředitel alternativní taxislužby Uber Dara Khosrowshahi chce změnit firemní kulturu, získat větší podíl na trhu a do roka a půl až tří let se pokusit dostat společnost na burzu. Sdělil to zaměstnancům v sanfranciské centrále podniku, když se jim ve středu představoval.

"Tato společnost se musí změnit," řekl svým podřízeným. "To, kam jsme dospěli, není to, co nás dostane na další úroveň." Jmenování Khosrowshahiho, který sám sebe označil za "stíhače", přišlo v době, kdy se Uber snaží zotavit z řady krizí, které vyvrcholily v červnu, kdy byl nucen odstoupit ředitel Travis Kalanick.

Nový šéf Uberu na setkání také zdůraznil, že bude hledat nové talenty. Přednostně musí obsadit místo finančního ředitele.

Oznámení o primární emisi akcií (IPO) v nejasném čase bývá u podniků podporovaných rizikovým kapitálem běžné. O vstupu největší začínající firmy -start-upu- na světě na burzu se spekulovalo již delší čas. Kalanick na dotazy o jeho načasování ale vždy odpovídal, že se uskuteční "co nejpozději", připomněla agentura AFP.

Khosrowshahiho nahradil v jeho již bývalé funkci šéfa internetové cestovní kanceláře Expedia Mark Okerstrom, který zde posledních šest let působil jako finanční ředitel. Khosrowshahi zůstává v představenstvu Expedie.

Hodnota Uberu se nyní pohybuje kolem 68 miliard dolarů (1,5 bilionu korun). Firma od roku 2010 získala od investorů více než 15 miliard dolarů, což jí umožňuje hospodařit se ztrátou. Ta činila v letošním druhém čtvrtletí 645 milionů dolarů (14,3 miliardy korun), což představuje meziroční pokles o 35 procent.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru