Společnost Secret Escapes koupila největší slevový portál v Česku Slevomat.cz. Spolu s ním získala stoprocentní podíl také v agregátoru slev Skrz.cz a slovenském Zlevomat.sk, uvádí magazín Forbes. Cenu transakce strany zatím nezveřejnily. Podle dřívějších odhadů médií by to mohlo být až 1,5 miliardy korun, cena by ale mohla být i vyšší.

Mluvčí Slevomatu Tomáš Holý prodej společnosti potvrdil. Nijak jej však nechtěl komentovat s tím, že pro Slevomat se do konce roku nic nemění a zároveň nastává přechodné období, kdy se prodej musí doladit. Společnost má před sebou vánoční období, které je pro internetové obchody vrcholem celého roku a prodá se v něm asi třetina všeho zboží.

"Máme radost, že se nám podařilo jako partnera získat právě globálního hráče Secret Escapes, což je myslím i pro týmy ve všech firmách velká příležitost," říká Tomáš Matějček, zakládající partner investiční skupiny Miton.

Secret Escapes je britská skupina, která vznikla v roce 2011 a nabízí zlevněné luxusní dovolené. Podle svého webu je světovým lídrem mezi turistickými portály, působí ve 21 zemích. V Česku už provozuje cestovní klub Travelist. Společnost funguje na principu členství, kdy nabízí levné ubytování registrovaným uživatelům. Těch má asi 42 milionů. Mezi investory firmy patří i například Google Ventures.

Podle Alexe Sainta, šéfa Secret Escapes a spoluazkladatele skupiny je ve střední Evropě obrovský potenciál pro podnikání v oblasti cestování. "Akvizice Slevomatu nám pomůže urychlit růst v regionu. Věříme, že tato transakce také umožní oběma firmám sdílet know-how a dále posilovat tržní postavení," uvedl Saint v prohlášení k prodeji.

Poprvé se informace o prodeji Slevomatu objevily v květnu letošního roku. Podle serveru E15 byli ve finále o koupi čtyři zájemci. Už dříve chtěla portál údajně koupit mediální skupina Mafra.

Slevomat vlastní investorské skupiny In Bridge, Miton a Enern společně s Tomášem Čuprem, který portál před sedmi lety založil. Už loni firma oznámila, že chce opustit trh se slevami a plánuje se zaměřit na prodej luxusnějšího zboží a cestování. "Kdysi obvyklé výprodeje tak střídají exkluzivní nabídky šité na míru, často i zcela beze slevy. To je trend, kterým se chceme do budoucna ubírat, a slevový trh, který jsme vytvořili, zcela opustit," uvedla v dubnu letošního roku ředitelka portálu Marie Chytilová.

Největší slevový portál navštíví denně 200 až 300 tisíc lidí. V roce 2015 Slevomat utržil 362 milionů korun. Dvojka na trhu, portál Klido (dříve Pepa.cz) loni utržil asi 300 milionů korun.   

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru