Autobusový dopravce FlixBus podcenil svůj srpnový start v Česku, přiznal jeho šéf pro Česko a Slovensko Pavel Prouza v rozhovoru pro Aktuálně.cz. "Mé dojmy jsou na jednu stranu velice pozitivní, hlavně pokud jde o zájem cestujících. Na druhou stranu ty problémy byly hodně viditelné, první tři dny jsem z toho neměl klidné spaní," řekl Prouza. Čeští zákazníci si stěžovali na zpoždění i na to, že telefonická zákaznická podpora ne vždy mluvila česky. Prouza slíbil, že k tomu již docházet nebude a cestující dostanou kompenzace.

Konkurence žlutých a zelených autobusů se vyostřuje. FlixBus láká na akční jízdenky za 25 korun, RegioJet mění ceny

Přesto byl o služby společnosti, která nabízela některé jízdenky do českých měst za pouhých 25 korun, zájem. Podle Prouzy byla obsazenost zelených autobusů FlixBusu ve špičce stoprocentní a jinde přes 50 procent kapacity.

Český trh s autobusovým cestováním je podle Prouzy velmi specifický a vyznačuje se vysokou kvalitou služeb. "Pro německé zakladatele FlixBusu je zajímavé, že v Česku nepřicházejí na trh, kde jsou autobusy vnímány jako třicet let stará věc, kterou nikdo neměl rád. Zdejší situace je naprosto ojedinělá, což se v debatách s našimi zakladateli snažím ještě víc akcentovat," řekl Prouza a dodal, že například ohledně poplatků za zrušení jízdenky je FlixBus ve většině evropských zemí nejvlídnější dopravce, v Česku tomu tak není. FlixBus storno jízdenky zpoplatňuje za 25 korun, jeho největší konkurent - RegioJet Radima Jančury - nabízí storno zadarmo.

FlixBus se chce proto českým zákazníkům více přizpůsobit. Mimo jiné plánuje v Česku na přelomu roku zavést rezervaci sedadel, na kterou jsou čeští cestující zvyklí. "Už na tom pracujeme, rozhodně umožníme rezervaci konkrétního sedadla. Teď neřeknu, jestli ještě do konce roku, nebo na začátku dalšího, ale určitě to spustíme," říká Prouza. Firma také do autobusů začíná montovat palubní zábavní systém, na němž si mohou cestující například přehrávat filmy.

Prouza odmítá, že by měl FlixBus zájem o "vymazání RegioJetu z mapy", jak se již dříve vyjádřil Radim Jančura. "Místo pro dva hráče tu je, i pro dvě různé filozofie, přestože konkurence hned po našem vstupu oznámila, že víceméně přistupuje na ta naše pravidla," tvrdí Prouza.

FlixBus spustil vnitrostátní linky v Česku 17. srpna a v současnosti provozuje 30 autobusů a propojuje 17 českých měst. Společnost provozuje autobusové linky v řadě evropských zemí.

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE.
Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru