Pokud žluté autobusy Radima Jančury v Česku podlehnou v konkurenčním boji německému FlixBusu, zkusí jeho značka RegioJet rozšířit své aktivity v Německu. "Pošleme je všechny (autobusy) do Německa, tam nás budou vítat s otevřenou náručí. FlixBus tam má už v podstatě monopol, zvýšil ceny," řekl Jančura v rozhovoru pro web zdopravy.cz.

Jančura také uvedl, že v minulosti jednal s FlixBusem o spolupráci při prodeji jízdenek a později také o prodeji části sítě RegioJetu, avšak nedohodli se. "Řekli mi, že si trh získají jinak," uvedl Jančura. Domnívá se, že FlixBus chce žluté autobusy vymazat z mapy.

Na avizované rozšiřování nabídky FlixBusu v Česku už Jančura reagoval snížením některých cen a dalšími změnami. Z každého autobusu postupně jeho firma vyndá čtyři sedačky, aby v nich bylo více místa. Posílí také wi-fi připojení, další chystané kroky zatím nechtěl Jančura specifikovat.

Zostřená konkurence na silnici může pro RegioJet znamenat zpomalení rozvoje na železnici. Dosud totiž zisky z autobusů financovaly vlakovou expanzi. "Nicméně naše plány na nové linky do Rakouska a rozšíření spojů na trase do Brna a Bratislavy trvají. U dalších projektů ale pochopitelně máme otazník," konstatoval Jančura.

Plány své expanze v Česku představil FlixBus 10. srpna. "Naším cílem je být jedničkou na klíčových linkách do roku 2018 a postupně zapojit do naší sítě celou Českou republiku," uvedl tehdy ředitel FlixBusu pro ČR a Slovensko Pavel Prouza.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru