Heslo Don't be Evil definovalo firemní kulturu Googlu už před sedmnácti lety. Jednoduchá zásada to ve světě byznysu nemá lehké. I přes aktuální kontroverzi kolem vyhazovu inženýra, který zpochybnil efektivitu programů pozitivní diskriminace v rámci firmy, ale Google udělal zásadní rozhodnutí, které ostatní nedokázali. Vzdal působení na čínském trhu, aby nemusel kolaborovat s tamními cenzory.

Na sedm let staré rozhodnutí Google doplácí, přesto si zaslouží obdiv a pozornost i nyní. Na jeho motto si musí vzpomenout každý, kdo sleduje aktuální technologické dění v Číně. Západní firmy čínskému establishmentu podlézají, jak mohou. Microsoft pro Čínu vytvořil speciální verzi Windows 10, byť většina počítačů v pevninské Číně funguje na starých Windows XP, nebo právě proto.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru