Americká společnost Wal-Mart Stores, která je největším maloobchodním prodejcem světa, ve druhém čtvrtletí zaznamenala citelný pokles zisku, tržby ale pokračovaly v růstu. V amerických obchodech otevřených nejméně jeden rok se bez vlivu prodeje pohonných hmot zvýšily o 1,8 procenta, uvedla ve čtvrtek firma. Výsledek je nad odhady analytiků. Tržby se zvyšují už 12 čtvrtletí, k růstu teď přispívají hlavně investice do online platforem.

Zisk ve čtvrtletí klesl právě kvůli investicím, které mají firmu podpořit v konkurenci s e-shopy a dalšími diskontními prodejci. Řetězec ve druhém čtvrtletí vydělal 2,9 miliardy dolarů (64,5 miliardy korun), respektive 96 centů na akcii, zatímco před rokem čistý zisk činil 3,77 miliardy dolarů, respektive 1,21 dolaru na akcii.

Tržby za druhé čtvrtletí se zvýšily o 2,1 procenta na 123,36 miliardy dolarů (2,7 bilionu korun), zatímco analytici v anketě agentury Reuters je odhadovali 122,84 miliardy USD. Tržby přes online aplikace pak vzrostly o 60 procent, což je ale mírně pod růstem o 63 procent v předchozích třech měsících. V USA však jejich nárůst činil 67 procent.

Společnost v září koupila online prodejce Jet.com a řadu menších, jako jsou ModCloth, Moosejaw a ShoeBuy. Zakladatel podniku Jet.com Marc Lore převzal ve Wal-Martu vedení v sekci internetového obchodování v USA a společnost přiměl, aby nabízela slevy a zavedla dvoudenní dodací termíny pro více produktů, uvedl list The Wall Street Journal.

Wal-Mart předpokládá, že jeho zisk za celý letošní rok se bude pohybovat v rozmezí 4,30 až 4,40 dolaru na akcii. Od začátku roku akcie společnosti zpevnily asi o 17 procent.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru