Americké mediální společnosti Walt Disney klesl ve třetím fiskálním čtvrtletí čistý zisk o devět procent na 2,37 miliardy dolarů (52,8 miliardy korun). Důvodem byly vyšší náklady na programy, pokles předplatitelů sportovní kabelové stanice ESPN a nižší příjmy z filmů v kinech. Firma současně v noci na středu oznámila, že hodlá ukončit spolupráci s firmou Netflix a že spustí vlastní službu pro streamování svých pořadů na internetu.

Příjmy za tři měsíce do konce června klesly na 14,24 miliardy dolarů ze 14,28 miliardy dolarů před rokem. Analytici podle listu Financial Times čekali naopak zvýšení příjmů. V televizní divizi, která je největší divizí firmy, příjmy klesly o jedno procento a provozní zisk o 22 procent kvůli ESPN. Příjmy filmového studia se snížily o 16 procent a provozní zisk o 17 procent. V zábavních parcích však příjmy vzrostly o 12 procent a zisk o 18 procent díky výkonu parků v Šanghaji a v Paříži.

Disney rovněž oznámil, že v příštím roce nabídne sportovní aplikaci pro svůj sportovní kanál ESPN. Od roku 2019 pak nabídne na internetu své animované a hrané filmy. Mezi prvními bude Příběh hraček 4 a pokračovaní Ledového království. V roce 2019 také ukončí dohodu s firmou Netflix, která nyní nabízí na svých stránkách filmy od Disneyho.

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE.
Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru