Šampiony v nákupech na internetu jsou Britové, ukázal úterní zveřejněný průzkum společnosti RegioData mezi 20 převážně evropskými zeměmi. Češi v žebříčku obsadili 14. místo za třináctými Slováky. Průzkum se soustředil na nákupy zboží, služby, například objednávky turistických zájezdů, v údajích zahrnuty nejsou. Podíl internetových nákupů podle odborníků ve střednědobém horizontu vzroste o 30 až 35 procent.

Britové nyní na internetu ročně nakoupí zboží za 1118 eur (29 240 korun), Turci jen za 72 eur. U Čechů je to něco kolem 200 eur (5230 korun) na osobu. Podíl internetového prodeje v ČR činí 7,1 procenta z celkového prodeje, v Británii to je více než dvojnásobek - 16,8 procenta.

Obyvatelé britských ostrovů na internetu s oblibou objednávají i potraviny, například prostřednictvím obchodu Tesco. V této zemi spolu s Německem, Itálií a Nizozemskem také podíl internetových nákupů nejdynamičtěji roste, všímá si agentura APA.

Na opačném konci žebříčku skončilo Polsko, Rusko a Turecko. Zdejší nižší kupní síla se podle autorů studie pojí s nepříznivou geografií, která ztěžuje logistiku. Doručování objednaného zboží na sever Sibiře by se zřejmě nedalo zvládnout, domnívá se studie.