Zisk největší japonské automobilky Toyota Motor se v prvním finančním čtvrtletí zvýšil o 11 procent na 613 miliard jenů (122,8 miliardy korun), prodej vozů vzrostl v celém světě. O sedm procent vyšší byly podle pátečního prohlášení firmy v období od dubna do června i tržby, činily 7,05 bilionu jenů. Podnik v reakci zvýšil i odhad celoročního výhledu.

Toyota za čtvrtletí prodala 2,2 milionu vozů, což je meziroční nárůst o 42 tisíc automobilů. Firma v pátek oznámila vznik partnerství s firmou Mazda Motor. Cílem má být založení společného podniku v USA, který bude vyrábět až 300 tisíc vozidel ročně.

Toyota se podobně jako jiné japonské automobilky těší z výhod levného jenu, napsala agentura AP. Podle jejího mluvčího se společnosti vyplatila snaha o snížení nákladů a investice do marketingu.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru