Technologická společnost Apple předčila očekávání analytiků. Čistý zisk jí za tři měsíce (od dubna do června) vzrostl meziročně o 11,8 procenta na 8,72 miliardy dolarů a tržby dosáhly 45,41 miliardy, tedy o sedm procent více než ve stejném období minulého roku.

Tržby táhly mimo jiné lepší prodeje iPhonů. Těch se v posledním čtvrtletí prodalo 41,03 milionu kusů. Analytici oslovení agenturou Reuters očekávali 40,7 milionu. Pro porovnání, loni za stejné období Apple prodal 40,4 milionu kusů. Dařilo se i prodeji iPadů. Těch se prodalo 11,4 milionu kusů, o 15 procent více než před rokem. Rekordní byly příjmy z prodeje služeb, které dosáhly 7,27 miliardy dolarů. To dělá nárůst o 22 procent.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru