Nizozemská pivovarnická skupina Heineken zvýšila v pololetí provozní zisk bez započtení jednorázových položek o 11,8 procenta na 1,81 miliardy eur (47,2 miliardy korun). To je lepší výsledek, než čekali analytici. Firma v pondělí uvedla, že k růstu přispěl vyšší prodej piva v Evropě díky dřívějšímu nástupu teplého letního počasí a také pozdější termín velikonočních svátků. Heineken je druhým největším pivovarem na světě.

Analytici oslovení agenturou Reuters v průměru očekávali, že provozní zisk dosáhne 1,76 miliardy eur. Prodej piva, příjmy i zisky na srovnatelném základě vzrostly na všech odbytištích firmy, přičemž v Africe a na celém americkém kontinentě pivovar zlepšil slabé výsledky prvního čtvrtletí.

V Evropě, kde firma dosáhla nejvyšších zisků, Heineken zvýšil objem prodeje nejvíce ve Francii, v Itálii, Španělsku a v Portugalsku. Heinekenu se dařilo i ve Vietnamu, který patří k jeho úspěšným trhům.

Heineken vlastní po celém světě více než 250 značek, vedle značek stejného jména třeba také Amstel, Desperados, Tiger a Sol. V České republice vlastní pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno. Na českém trhu si drží třetí pozici.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru