Telekomunikační společnost O2, kterou v roce 2013 španělská Telefónica prodala skupině PPF, bude moci současnou mezinárodní značku používat ještě nejméně čtyři a půl roku. Pro firmu to znamená, že příští rok nemusí připravovat nákladný rebranding a měnit loga na prodejnách i reklamních předmětech.

Tuzemský operátor se dohodl s bývalými španělskými vlastníky na prodloužení práv na používání ochranné známky O2 až do konce ledna 2022. Podle původní dohody by práva vypršela na konci ledna 2019. O2 musí za prodloužení práv na užívání zaplatit Telefónice do konce roku asi 900 milionů korun. Firma to uvedla v tiskové zprávě spolu s čtvrtletními hospodářskými výsledky.

Změna značky, která stojí v České republice a na Slovensku za službami pro téměř osm a půl milionu zákazníků, by pro operátora pravděpodobně znamenala rozsáhlý rebranding a reklamní kampaň za stovky milionů korun. Značku a logo O2 Telefónica používá pro své byznysy na evropských trzích – v současnosti ještě v Německu a ve Velké Británii.

Součástí dohody je také prodloužení partnerství s Telefónikou, ve kterém si obě firmy vyměňují know-how a pomáhají si při vývoji nových produktů a služeb.

Zároveň bude mít český mobilní operátor možnost jednostranně prodloužit právo na používání známky o dalších pět let, tedy až do ledna 2027.

Kdysi monopolní státní telekomunikační společnost, která se v 90. letech jmenovala SPT Telecom, už změnila název několikrát. Přejmenovala se nejprve na Český Telecom a v roce 2006, po vstupu španělského investora, na Telefónica O2 Czech Republic. V roce 2011 z názvu vypadlo O2 a firma dostala název Telefónica Czech Republic. S příchodem nového vlastníka, skupiny PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera, se firma přejmenovala na O2 Czech Republic.

Firma v pátek také zveřejnila výsledky svého hospodaření za druhé čtvrtletí roku. Celkové výnosy ve druhém čtvrtletí vzrostly  meziročně o 0,7 procenta na 9,3 miliardy korun. Čistý zisk se zvýšil o tři procenta na 1,35 miliardy korun. Výsledek je lepší i v porovnání s prvním čtvrtletím. Růst zisku je odrazem strategie, která vsadila na rostoucí zájem zákazníků o data a internetové připojení v mobilech a také na internetovou televizi, která má zastavit pokles zájmu o pevné linky.

O2 v tuzemsku provozuje druhou největší síť pro mobilní telefony a také poskytuje volání a internet prostřednictvím více než 700 tisíc pevných linek v českých domácnostech a firmách.