Největší světový pivovar Anheuser-Busch InBev ve druhém čtvrtletí zvýšil zisk o 11,8 procenta na 5,35 miliardy dolarů (130 miliard korun), když pokles prodeje v Brazílii více než kompenzovaly výsledky v Číně, Mexiku a na novém trhu – v Jihoafrické republice, uvedla agentura Reuters.

Výrobce piv Budweiser, Stella Artois a Corona ve čtvrtletí zvýšil výrobu o jedno procento. Díky přesunu spotřebitelů k dražším značkám se jeho příjmy zvýšily o pět procent na 14,19 miliardy dolarů, srovnatelný očištěný zisk před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) stoupl o 11,8 procenta na 5,35 miliardy dolarů.

Prodeje pivovaru poklesly na dvou jeho největších trzích, v USA a Brazílii, jakož i v Kolumbii. V Brazílii, která se pomalu zotavuje z nejhorší krize za více než sto let, se prodej společnosti snižuje už šest čtvrtletí. V USA, které jsou pro AB InBev největším odbytištěm, se objem jejího prodeje sice snížil, ale díky poptávce po dražších pivech vzrostl zisk.

AB InBev má více než dvojnásobnou velikost ve srovnání s nejbližším konkurentem, kterým je pivovar Heineken. Na globální produkci piva se podílí téměř čtvrtinou. O používání značky Budweiser vede již několik let řadu právních sporů s českým pivovarem Budějovický Budvar.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru