Stavebnictví, a obzvláště inženýrské stavitelství, má v českých podmínkách nevšední potenciál. Díky stávajícímu systému financování může náklady na řadu českých projektů hradit ve velké míře západoevropský daňový poplatník prostřednictvím fondů EU.

Pokud stavebnictví dobře funguje, má mezi všemi ekonomickými činnostmi druhý nejvyšší synergický efekt. Navíc je v jinak mimořádně otevřené ekonomice málo dovozně náročné. Může za to především veřejný sektor, jenž nedokáže skloubit ohromný objem peněz s věcnými požadavky na jejich uvolnění tak, aby byl dárce spokojen. Dopravní infrastruktura proto vypadá stále jako v 80. letech minulého století. Přitom jsme si vyjednali, že více než třetina u nás přerozdělovaných fondů EU míří právě do projektů rozvoje dopravní infrastruktury. Vyjma silnic první třídy a několika železničních koridorů to však její uživatel příliš nepostřehne.

Zbývá vám ještě 30 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se