Ministr dopravy Dan Ťok vymyslel plán, jak se vyvléci z takřka neřešitelného problému s mýtným po roce 2016: provozovatel mýta Kapsch dostane nabídku na prodloužení smlouvy výměnou za to, že bude spolupracovat na tendru na nového provozovatele. Možná je dobře, že s touto nabídkou jde ministr nejprve na vládu a nezeptá se na názor přímo Kapsche. Zástupci rakouské firmy by mohli spadnout smíchy ze židlí. Ministr Ťok to jistě myslí dobře, ale Kapschi se v současné fázi mnohem více vyplatí se státem nespolupracovat nad rámec uzavřených smluv než spolupracovat.

Jestli šlo opravdu vypsat otevřenou soutěž na nového dodavatele a provozovatele mýta, přičemž ve hře mohl být i jiný než dosavadní mikrovlnný systém, pak to měl nejpozději udělat Ťokův předchůdce Antonín Prachař. Ten se místo toho ale věnoval vytváření nejrůznějších koncepčních týmů, čemuž jistě Kapsch ze všech sil fandil, aby se stát dostával do čím dál výraznější časové tísně. Vláda nakonec nejspíše naoko vyhlásí otevřené výběrové řízení, do kterého se můžete přihlásit třeba i s technologií trhání lístků za průjezd jednotlivého kamionu, ale každý si dokáže spočítat, jak to dopadne. Celá soutěž je nestihnutelná do konce příštího roku včetně případné migrace systému od Kapsche k novému provozovateli.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se