Nizozemský výrobce elektroniky Philips ve druhém čtvrtletí zvýšil zisk před zdaněním o 15 procent na 439 milionů eur (11,4 miliardy korun). Pomohl zejména vysoký odbyt produktů osobní péče, uvedla v pondělí firma. Výsledek mírně překonal odhady analytiků, kteří v anketě agentury Reuters v průměru počítali se ziskem před úroky, zdaněním a odpisy (EBITA) 438 milionů eur.

Tržby se meziročně zvýšily o čtyři procenta na 4,3 miliardy eur (111,9 miliardy korun). Philips registruje také vysoký příliv zakázek, za čtvrtletí vzrostly o osm procent.

"Podnik zaznamenal solidní výsledky, zejména díky západní Evropě, Severní Americe a Číně. Výhled na celý rok zůstává navzdory kolísavosti trhů nezměněn," uvedl šéf společnosti Frans van Houten s tím, že to znamená růst tržeb o čtyři až šest procent a zlepšení zisku EBITDA o 100 bodů.

Tržby ve druhém čtvrtletí zvýšily všechny divize, nejlépe si vedly produkty osobní péče, kde růst činil šest procent. Prodej přístrojů pro zdravotnictví se zvýšil o tři procenta, nejslabší výsledky pak vykázala elektronika zvýšením o jedno procento. Philips loni prodal svou součást Philips Lighting, aby se mohl soustředit právě na výrobu přístrojů pro nemocnice a pro osobní péči.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru