Turisté z Číny si hned po příletu do Prahy na letišti Václava Havla musí vybrat mezi anglickým, ruským nebo korejským značením. Čínské znaky však nenacházejí ani v centru města. Kvůli jazykové bariéře jsou tak často odkázáni hlavně na své vedoucí zájezdu. Podle agentury CzechTourism do Česka loni přijelo přes 350 tisíc čínských turistů a jejich návštěv každým rokem výrazně přibývá. 

Podle letošního průzkumu agentury téměř 80 % čínských turistů ve světě vyžaduje informace v čínštině a 74 % má před odjezdem na dovolenou strach z jazykové bariéry. "V českých restauracích a hotelech je zatím ještě málo informačních materiálů v neevropských jazycích. Úspěšnější podnikatelé se postupně přizpůsobují," říká sinolog Martin Kříž.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru