Řetězec Tesco prodává dva své obchodní domy v Plzni a Brně kvůli vysokým nákladům na budoucí opravy. V domě v Plzni v Americké ulici skončí obchod Teska úplně, v domě v Brně v ulici Dornych bude fungovat dál v nájmu. V pátek to oznámil mluvčí Tesco Stores ČR Václav Koukolíček. V Plzni má nyní Tesco včetně končícího obchodního domu čtyři prodejny a v Brně osm.

Obě prodávané budovy jsou podle Teska staré několik desítek let. "Vyžadovaly by výrazné investice, aby byly v budoucnu schopné plnit potřeby zákazníků," uvedl Koukolíček. Peníze z prodeje budov chce Tesco investovat do rozvoje služeb pro zákazníky v Česku. Výši předpokládaného zisku z prodeje nezveřejnilo.

Tesco loni v Česku mírně zvýšilo tržby, i přes pokles počtu prodejen

V domě v Plzni již Tesco nebude po letošním 15. říjnu svůj obchod provozovat. Pracovníci obchodního domu ale podle mluvčího o práci nepřijdou. "V Plzni zajistí Tesco díky své široké síti obchodů ve městě i v okolí - HM Plzeň Borská Pole, HM Plzeň Rokycanská, EX Plzeň Doubravka - nové pracovní příležitosti pro všechny dotčené zaměstnance z obchodního domu," sdělil. Rušený obchodní dům je blízko středu města a hlavního nádraží, zbylé tři jsou v okrajových částech Plzně.

Britský řetězec Tesco vstoupil na český trh v roce 1996. Tržby českých prodejen řetězce ve finančním roce 2016/2017, který skončil v únoru, vzrostly o procento na zhruba 43 miliard korun. Počet obchodů řetězce v Česku klesl v daném období o tři na 198. Z prodeje obchodních center v Praze-Letňanech a Liberci společnost vykázala zisk před zdaněním 2,8 miliardy korun. Nyní má řetězec podle svého webu v Česku 197 prodejen.

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru