Češi utratili v kinech v prvním pololetí rekordních 993 milionů korun, meziročně o devět procent více. Do biografů přišlo meziročně o sedm procent více diváků, celkem 7,5 milionu. Výrazný růst návštěvnosti byl zejména v dubnu. Vyplývá to z údajů, které ve čtvrtek zveřejnila Unie filmových distributorů (UFD).

První čtyři příčky žebříčku nejnavštěvovanějších filmů ovládla americká produkce. První místo patří s náskokem filmu Piráti z Karibiku: Salazarova pomsta. Pátý díl filmové série si nenechalo letos ujít 463 000 lidí, tržby dosáhly 68 milionů korun.

Nový animovaný film o Šmoulech - Zapomenutá vesnice přilákal do kin 376 000 diváků. Třetí, erotický thriller Padesát odstínů temnoty, zhlédlo 374 000 lidí.

Z českých filmů si nejlépe vedla pohádka Anděl Páně 2, která je v žebříčku pátá. Za ní jsou filmy Masaryk a Špunti na vodě.

Loni navštívilo česká kina přes 15,6 milionu diváků, což byl nejlepší výsledek od roku 1993. České filmy se na celkové návštěvnosti podílely téměř 30 procenty. Divácky nejúspěšnějším filmem se stala pohádka Anděl Páně 2.

Žebříček nejnavštěvovanějších filmů za první pololetí 2017
Pořadí Titul Produkce Diváci Tržby
(v Kč)
1. Piráti z Karibiku: Salazarova pomsta USA 463 322  67 833 862
2. Šmoulové: Zapomenutá vesnice USA 376 517 47 740 460
3. Padesát odstínů temnoty USA 374 788 55 555 533
4. Kráska a zvíře USA 372 526 50 278 615
5. Anděl Páně 2 CZE 325 132 35 032 646
6. Masaryk CZE 321 975 40 431 718
7. Špunti na vodě CZE 317 716 36 851 422
8. Mimi šéf USA 294 362 35 838 978
9. Všechno nebo nic CZE 290 509 38 988 716
10. Strážci Galaxie Vol.2 USA 271 675 41 445 595
Zdroj: UFD
Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru