Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto měla nejlepší první pololetí v historii firmy. Od ledna do června dodala zákazníkům 585 tisíc vozů, meziročně o 15 600 vozů více, což se rovná nárůstu o 2,8 procenta. Rekordní je i měsíc červen, kdy firma dodala 105 200 vozů a dosáhla meziročního růstu o 6,5 procenta. Propad prodejů v červnu naopak zaznamenaly modely Octavia, Rapid, Yeti a Citigo. Největší český výrobce aut to v úterý oznámil v tiskové zprávě.
Nejprodávanějším modelem byla v prvním pololetí tradičně Octavia, automobilka jich dodala 205 300. Meziročně ale vůz zaznamenal pokles prodejů o 6,5 procenta. Octavia byla nejprodávanějším vozem i v červnu, kdy jich firma dodala 35 tisíc, meziročně o 2,6 procenta méně. Druhým nejúspěšnějším modelem v prvním pololetí byla Fabia, která zaznamenala meziroční nárůst o 6,1 procenta na 111 100 dodaných vozů. Druhé místo drží Fabia i v červnu, dodáno bylo 19 700 vozů, meziročně o 0,7 procenta více.
Nového SUV Kodiaq prodala automobilka v prvním pololetí celkem 27 100 kusů, jen v červnu si nové SUV koupilo 9900 zájemců.
"S více než půlmilionem vozů dodaných zákazníkům jsme dosáhli nejsilnějšího půlroku v historii společnosti Škoda Auto. Naše SUV ofenziva je účinná. Vysoká poptávka po modelu Škoda Kodiaq překonala naše očekávání a potvrzuje, že jsme na správné cestě," řekl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier.
V západní Evropě zaznamenala Škoda v červnu 45 900 dodávek zákazníkům a růst o 2,1 procenta. Na nejsilnějším evropském trhu, v Německu, rostly prodeje v červnu o 0,7 procenta na 17 300 vozů. V prvních šesti měsících prodeje v Německu vzrostly o 1,8 procenta na 88 tisíc vozů.
Na celosvětově největším trhu, v Číně, si česká automobilka v červnu polepšila o 5,3 procenta na 23 500 vozů. Zvýšení daní na počátku roku pro segmenty vozů, v nichž je zastoupena i značka Škoda, ale vedlo za pololetí meziročně k poklesu odbytu, uvedla firma. V první polovině letošního roku Škoda prodala v Číně 134 tisíc vozů, meziročně o 8,1 procenta méně.
Dvouciferného růstu dosáhla automobilka od ledna do června v Itálii, kde prodeje vzrostly o 18,4 procenta a v Rakousku o 13,7 procenta.
Ve střední Evropě prodala značka Škoda v červnu 19 200 vozů, meziročně o 11,4 procenta víc. V první polovině roku byl růst prodeje vozů dvouciferný, dodávky vzrostly o 14 procent na 109 800 vozů. Na domácím, českém trhu zlepšila automobilka v červnu svůj prodej o 8,3 procenta na 8900 vozů a za prvních šest měsíců roku o 10,9 procenta na 51 200 vozů.
Ve východní Evropě bez Ruska překonala Škoda v červnu úroveň minulého roku o 14,9 procenta, prodala 3800 aut. Podobný je i růst za celé první pololetí, kdy firma prodala 19 300 vozů, meziročně o 13 procent více.
V Rusku zaznamenala firma dvouciferný růst ve výši 17,9 procenta oproti stejnému měsíci minulého roku. V první polovině roku prodala automobilka meziročně o 6,7 procenta vozů víc - šlo o 28 700 aut.
Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30 000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům celosvětově 1 127 700 aut, třetí rok po sobě přes milion vozů.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist