Americké internetové videopůjčovně a televizi Netflix přibylo ve druhém čtvrtletí 5,2 milionu předplatitelů z celého světa. To bylo více, než odhadovali analytici. Vzrostly i příjmy a zisk, diváky přitáhlo mimo jiné uvedení nové originální show 13 Reasons Why (13 důvodů proč) a nová řada seriálu Dům z karet.

Akcie firmy, která čtvrtletní výsledky oznámila po pondělním uzavření burzy, zaznamenaly po závěrečném zazvonění zvonku devítiprocentní zisk, když jedna akcie stála 176,2 dolaru (4000 korun). Netflixu se již v dubnu podařilo dosáhnout důležité hranice 100 milionů předplatitelů.

Příjmy se kalifornskému podniku ve čtvrtletí zvýšily o 32,3 procenta na 2,79 miliardy dolarů (63 miliard korun). Čistý zisk meziročně vzrostl na 65,6 milionu dolarů z 40,8 milionu dolarů.

Netflix zahájil činnost v roce 2007. Od té doby expandoval do celého světa, nejprve do Kanady, poté do Latinské Ameriky, Evropy, Austrálie, na Nový Zéland a do Japonska. Služba je přístupná prakticky na jakémkoli zařízení, které má připojení k internetu, včetně osobních počítačů, tabletů, chytrých telefonů, chytrých televizí a herních konzolí.

Firma vyrábí i vlastní pořady, jako je právě Dům z karet. Letos chce za vlastní programy utratit šest miliard dolarů. Netflix má stále prostor na to, aby dohnal HBO, oblíbenou placenou televizi, která mu slouží jako model. HBO má po celém světě 134 milionu předplatitelů, včetně těch, kteří nepoužívají pouze internetové služby.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru