Hodnocení restaurací, ale také hotelů nebo barů na sociálních sítích má svou cenu. Je každopádně důležitější než názory vyhlášeného recenzenta v nejčtenějším deníku nebo na sledovaném serveru.

Když mám jít do podniku, kde jsem ještě nebyl, skoro vždycky se dívám, jaké má hodnocení na Foursquare nebo na Facebooku. Zajímá mě, kolik lidí hlasovalo, a čtu si recenze od hostů. Nejsou stylisticky vybroušené jako ty psané profesionály, ale to podstatné se z nich dozvíte. A když jsou mizerné, zrovna tak jako celkové hodnocení, říkám si, že bude asi lepší jít jinam.

Někteří podnikatelé v tom umí chodit a pro zlepšení skóre dělají psí kusy. Od těch méně etických, jako že si hodnocení píší po večerech s různými vymyšlenými identitami sami, až po legitimní marketing − to když například na účtence nebo na cedulce na dveřích spokojené hosty vyzývají, aby podnik nezapomněli ohvězdičkovat. Každopádně se to vyplatí. A když uživatel vidí, že hvězdičky přidělily stovky nebo tisíce lidí, dá se na výslednou známku spolehnout. Tedy… skoro vždycky. Mohou být výjimky.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru