Analýza chování na sociálních sítích dokáže najít spojitosti mezi sdílenými tématy a typem člověka. Podobné společenské trendy pak lze využít například v byznysu.

"Lidé s vyšším IQ na svých profilech na sociálních sítích podle provedených analýz sdíleli častěji například témata spojená s knihou či filmem Kmotr nebo hudbou od Mozarta, naopak lidi s nižším IQ spojovala klíčová slova jako Harley Davidson nebo Sephora," popisuje jeden z konkrétních poznatků své práce Vesselin Popov, ředitel rozvoje Centra psychometrie, který byl jedním z hlavních řečníků květnové konference Engage Prague.

Můžete představit vaše centrum? Jaká je vaše role?

Jsme akademická výzkumná organizace aktivní od roku 1989 a působící při Univerzitě v Cambridgi od roku 2005. Mojí konkrétní rolí je snaha dostávat výstupy vědecké práce ven mezi co nejširší publikum. Zároveň sám aktivně hledám ty, kteří by si třeba u nás mohli chtít nějaký výzkum zpracovat. Hodně se soustřeďujeme na on-line behaviorální měření, tedy chování lidí v digitálním světě a analýzu této věci.

Hodně zjednodušeně řečeno jde o práci s velkými daty v on-line prostředí, dnes nejčastěji na sociálních sítích. Věnujeme se ale i dalším věcem, například nyní velmi intenzivně odhadům toho, jak kryptoměny mohou změnit finanční svět, jak jej známe dnes.

...

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé. Děkujeme za vaši přízeň.
Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá. Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.
Předplatit od 199 Kč / měsíc
Máte již předplatné?