Analýza chování na sociálních sítích dokáže najít spojitosti mezi sdílenými tématy a typem člověka. Podobné společenské trendy pak lze využít například v byznysu.

"Lidé s vyšším IQ na svých profilech na sociálních sítích podle provedených analýz sdíleli častěji například témata spojená s knihou či filmem Kmotr nebo hudbou od Mozarta, naopak lidi s nižším IQ spojovala klíčová slova jako Harley Davidson nebo Sephora," popisuje jeden z konkrétních poznatků své práce Vesselin Popov, ředitel rozvoje Centra psychometrie, který byl jedním z hlavních řečníků květnové konference Engage Prague.

Můžete představit vaše centrum? Jaká je vaše role?

Jsme akademická výzkumná organizace aktivní od roku 1989 a působící při Univerzitě v Cambridgi od roku 2005. Mojí konkrétní rolí je snaha dostávat výstupy vědecké práce ven mezi co nejširší publikum. Zároveň sám aktivně hledám ty, kteří by si třeba u nás mohli chtít nějaký výzkum zpracovat. Hodně se soustřeďujeme na on-line behaviorální měření, tedy chování lidí v digitálním světě a analýzu této věci.

Hodně zjednodušeně řečeno jde o práci s velkými daty v on-line prostředí, dnes nejčastěji na sociálních sítích. Věnujeme se ale i dalším věcem, například nyní velmi intenzivně odhadům toho, jak kryptoměny mohou změnit finanční svět, jak jej známe dnes.