Analýza chování na sociálních sítích dokáže najít spojitosti mezi sdílenými tématy a typem člověka. Podobné společenské trendy pak lze využít například v byznysu.

"Lidé s vyšším IQ na svých profilech na sociálních sítích podle provedených analýz sdíleli častěji například témata spojená s knihou či filmem Kmotr nebo hudbou od Mozarta, naopak lidi s nižším IQ spojovala klíčová slova jako Harley Davidson nebo Sephora," popisuje jeden z konkrétních poznatků své práce Vesselin Popov, ředitel rozvoje Centra psychometrie, který byl jedním z hlavních řečníků květnové konference Engage Prague.

Můžete představit vaše centrum? Jaká je vaše role?

Jsme akademická výzkumná organizace aktivní od roku 1989 a působící při Univerzitě v Cambridgi od roku 2005. Mojí konkrétní rolí je snaha dostávat výstupy vědecké práce ven mezi co nejširší publikum. Zároveň sám aktivně hledám ty, kteří by si třeba u nás mohli chtít nějaký výzkum zpracovat. Hodně se soustřeďujeme na on-line behaviorální měření, tedy chování lidí v digitálním světě a analýzu této věci.

Hodně zjednodušeně řečeno jde o práci s velkými daty v on-line prostředí, dnes nejčastěji na sociálních sítích. Věnujeme se ale i dalším věcem, například nyní velmi intenzivně odhadům toho, jak kryptoměny mohou změnit finanční svět, jak jej známe dnes.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru