Americký fastfoodový řetězec McDonald’s ukončil předčasně po 41 letech oficiální partnerství s Mezinárodním olympijským výborem (MOV). Společnost McDonald’s sponzorovala MOV od roku 1976 a byla jedním z třinácti hlavních partnerů. Tento program přinášel během čtyřletého období olympijskému hnutí více než miliardu dolarů.

Firma McDonald’s se poprvé angažovala v olympijských hrách v roce 1968 v Mexiku. S MOV měla kontrakt až do Tokia 2020, ale končí o tři roky dříve. Konkrétní důvody předčasného vypovězení smlouvy ani jedna ze stran neoznámila.

"Při plánování globálního růstu přehodnocujeme všechny aspekty našeho fungování a společně s MOV jsme udělali toto rozhodnutí, abychom se soustředili na jiné priority," uvedla globální šéfka marketinku McDonald’s Silvia Lagnadová.

"Chápeme, že v rychle se měnícím světě byznysu se McDonald’s chce zaměřit na jiné obchodní záležitosti. Proto jsme se společně dohodli na rozchodu," uvedl v tiskové zprávě ředitel televizních a marketingových služeb MOV Timmo Lumme.

Navzdory okamžitému konci partnerství bude McDonald’s fungovat příští rok na zimních olympijských hrách v Pchjongčchangu jako sponzor s místními marketingovými právy. MOV oznámil, že v segmentu potravin aktuálně neplánuje za McDonald’s náhradu.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru