Španělskému prodejci oděvů Inditex, který vlastní řetězec Zara, vzrostl v prvním fiskálním čtvrtletí čistý zisk o 18 procent na 654 milionů eur (17,1 miliardy korun). Společnost v prvním čtvrtletí expandovala v zahraničí, zvýšila počet kamenných obchodů a posílila internetový prodej.

Zisk před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) za tři měsíce do 3. června stoupl o 17 procent na 1,1 miliardy eur. Tržby se zvýšily o 14 procent na 5,57 miliardy eur. Při konstantních směnných kurzech vzrostly o 12,5 procenta.

Společnost uvedla, že všechny značky ve čtvrtletí expandovaly. Na konci čtvrtletí měla firma v 93 zemích 7385 obchodů. Inditex také spustil internetový prodej v Thajsku, Malajsii, Singapuru a Vietnamu.

Inditex je podle tržní hodnoty největším prodejcem oděvů na světě. Firma je považována za průkopníka v oblasti takzvané rychlé módy, což znamená, že rychle obměňuje sortiment a vyrábí v malých sériích. To jí umožňuje téměř okamžitě reagovat na nejnovější módní trendy. Díky tomu se firmě již několik let daří překonávat H&M a další konkurenční řetězce.

Výhodu nad konkurencí přináší Inditexu také růst prodeje přes internet. Analytici rovněž upozorňují, že firma těží z příznivějšího vývoje směnných kurzů v letošním roce. Téměř polovina jejích obchodů je na trzích, které používají jinou měnu než euro.

Inditex vlastní celkem osm značek, kromě Zary jsou to také Massimo Dutti, Bershka, Pull & Bear či Oysho. Firmu založil Amancio Ortega, který je jedním z nejbohatších lidí světa. První prodejnu Zara otevřel Inditex v roce 1975 ve španělském městě La Coruňa. V prosinci 1988 podnik zahájil prodej mimo Španělsko, a to v Portugalsku. V České republice začala firma působit v roce 2001.

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE.
Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru