Polovina z českých rodinných firem očekává další růst tržeb v následujících třech letech. Poklesu se obává jedno procento. Vyplývá to z nového průzkumu společnosti Ipsos, který se ptal 400 podnikatelů.

Analýzu si nechala vypracovat Asociace malých a středních podniků ČR. "Je to dobrá zpráva, růst firem se projevuje i na změně jejich přístupu. Rodinné podniky jsou velice sociálně odpovědné a nebrání se například zaměstnávání lidí nad 50 let nebo maminek s dětmi," hodnotí průzkum Karel Havlíček, předseda Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR. Už druhým rokem po sobě podle něj patří mezi hlavní prioritu rodinných firem udržení nebo získání kvalitních pracovníků. 

"Potvrzuje se, že rodinný byznys není jen o majetku a zisku, ale že majitelům jde ve velké míře o to, aby vytvářeli slušné podmínky pro své zaměstnance," dodává Havlíček, ačkoliv podle průzkumu dvě třetiny majitelů podniků vnímají status rodinné firmy jako konkurenční výhodu.

Radši dětem nebo české firmě

Podle analýzy plánují dvě třetiny majitelů firmu předat některému z potomků. A pokud by se jim nepodařilo zapojit do podnikání děti, radši by podnik prodali jiné české rodinné firmě než zahraniční společnosti. 

Zatím jste si přečetli 30 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru