Polovina z českých rodinných firem očekává další růst tržeb v následujících třech letech. Poklesu se obává jedno procento. Vyplývá to z nového průzkumu společnosti Ipsos, který se ptal 400 podnikatelů.

Analýzu si nechala vypracovat Asociace malých a středních podniků ČR. "Je to dobrá zpráva, růst firem se projevuje i na změně jejich přístupu. Rodinné podniky jsou velice sociálně odpovědné a nebrání se například zaměstnávání lidí nad 50 let nebo maminek s dětmi," hodnotí průzkum Karel Havlíček, předseda Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR. Už druhým rokem po sobě podle něj patří mezi hlavní prioritu rodinných firem udržení nebo získání kvalitních pracovníků. 

"Potvrzuje se, že rodinný byznys není jen o majetku a zisku, ale že majitelům jde ve velké míře o to, aby vytvářeli slušné podmínky pro své zaměstnance," dodává Havlíček, ačkoliv podle průzkumu dvě třetiny majitelů podniků vnímají status rodinné firmy jako konkurenční výhodu.

Radši dětem nebo české firmě

Podle analýzy plánují dvě třetiny majitelů firmu předat některému z potomků. A pokud by se jim nepodařilo zapojit do podnikání děti, radši by podnik prodali jiné české rodinné firmě než zahraniční společnosti.