Konkurence bude ještě více dotírat na České dráhy. V prosinci mají soukromníci vyjet na dvě nové tratě: do Krakova a Vídně. Pro České dráhy jsou právě mezinárodní tratě s rostoucí konkurencí na domácím trhu důležitým zdrojem příjmů. Stále více platí cestující na mezinárodním jízdném a navíc peníze přidává i stát ve své podpoře.

Leo Express se snaží převzít krachujícího dopravce Locomore. Firma by tak lehce získala povolení jezdit v Německu

Českým drahám (ČD) jde o hodně. V mezinárodní dopravě loni utržily téměř 2,7 miliardy korun, stovky milionů korun (přesnou částku se nepodařilo zjistit) pak na tyto vlaky přidává jako úhradu prokazatelné ztráty ministerstvo dopravy, které vlakové spojení se zahraničím podporuje. Nyní by ČD mohly na lukrativních tratích přijít o cestující i o státní podporu, jež by v případě několika dopravců na stejné trase měla teoreticky skončit. Zásadní je to kvůli dluhopisům, které ČD vydávají a jejichž úroková míra se odvíjí od výsledků státní firmy.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se