Tržby luxusního klenotnictví Tiffany činily v prvním čtvrtletí 899,6 milionu dolarů (21,3 miliardy korun), a přestože se nepatrně zvýšily, nedostály očekávání. Menší zájem o šperky projevili turisté a domácí v USA, nejdůležitějším trhu značky. Akcie společnosti se po oznámení výsledku propadly o 5,6 procenta.

Analytici oslovení agenturou Thomson Reuters v průměru očekávali tržby 913,71 milionu. Čistý zisk v letošním prvním čtvrtletí činil 92,9 milionu, tedy 74 centů na akcii, loni za stejné období to bylo 87,5 milionu a 69 centů na akcii.

Tiffany se nedaří oslovit mladé zákazníky, kteří dávají přednost levnějším značkám typu Pandora. Tržby v Severní Americe, která tvoří více než polovinu trhu značky, se snížily o čtyři procenta. O tři procenta nižší byl i prodej v asijsko-pacifickém regionu, kde méně utráceli čínští turisté.

Celosvětové tržby v kamenných obchodech otevřených alespoň jeden rok se snížily o tři procenta. Je to již šestý čtvrtletní pokles za sebou, podle analytiků společnosti Consensus Metrix přitom měly tyto tržby vzrůst o 1,1 procenta.