V roce 2004 si České dráhy objednaly dvacítku nových lokomotiv za 2,5 miliardy korun, z nichž první měly dorazit v roce 2009. Jenže dodávka od plzeňské Škody Transportation měla čtyřleté zpoždění.
Dopravce se kvůli tomu dostal s výrobcem do sporu. České dráhy požadovaly uhradit takřka miliardové penále za pozdní dodání, Škoda Transportation naopak půlmiliardový doplatek, protože výroba byla dražší.
Protože se obě strany nedohodly, případ skončil u rozhodčího soudu. A ten rozhodl, že tím, kdo má platit, jsou České dráhy. Byť dostaly lokomotivy s mnohaletým zpožděním, musí doplatit necelou půlmiliardu a k tomu ještě 760 milionů korun na úrocích.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?
Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru