Nestabilní kurzy světových měn podepsaly na výsledcích obchodníků s luxusním zbožím. Sto největších luxusních značek loni utržilo celkem 212 miliard dolarů, což je o 4,5 procenta méně než o rok dříve. Vyplývá to ze studie společnosti Deloitte, která zkoumala tržby firem ve fiskálním roce končícím v červnu 2016.

"Po referendu ve Velké Británii spadla libra vůči dolaru o 18 procent. Značky reagovaly zvýšením cen. V Rusku šly ceny po zhodnocení rublu dolů o více než 11 procent," říká David Marek, hlavní ekonom společnosti Deloitte. Ceny luxusního zboží se v různých zemích výrazně liší. Například v Číně stojí po přepočtení na dolary v průměru o 50 procent více než v Itálii nebo Francii.

Zatím jste si přečetli 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru