Žen v podnikání v posledních letech přibývá výrazně více než mužů. Loni se počet podnikatelek v Česku zvýšil o 8942, mužů začalo podnikat o téměř polovinu méně. Od roku 2012 pak přibylo 35 tisíc nových podnikatelek, přitom počet podnikajících mužů za stejnou dobu dokonce klesl. Vyplývá to z analýzy Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP) a jejího projektu Podnikavá žena a ministerstva průmyslu a obchodu (MPO).

"Ženy už několik let válcují muže co do počtu vydaných živnostenských oprávnění. Vysvětluji si to tak, že je to dáno hlavně jejich pracovní situací po mateřské. Ovšem do podnikání se vrhají i ženy od 55 let výše – i tady pozorujeme nárůst," říká Karel Havlíček, předseda AMSP.

Zatím jste si přečetli méně než 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru