Automobilka Škoda Auto dodala v dubnu svým zákazníkům 97 300 vozů, o 100 vozů více než v dubnu loňského roku. Růst zaznamenala hlavně ve střední a východní Evropě. Naopak čínský trh a modely Octavia, Rapid, Superb, Yeti a Citigo zaznamenaly pokles. Škoda Auto to uvedla ve čtvrteční tiskové zprávě.

I přes pokles byla v dubnu Octavia nejprodávanějším modelem značky, celkem automobilka dodala 34 300 kusů, meziročně o 7,2 procenta méně. Druhým nejprodávanějším modelem je Fabia, kterých Škodovka v dubnu dodala 18 200 kusů a zaznamenala meziroční nárůst o 2,3 procenta.

Největší pokles zaznamenal model Yeti, kterého automobilka dodala meziročně o 14,2 procenta méně, celkem 6900 vozidel. Nového SUV Kodiaq prodala automobilka v dubnu 4900 kusů.

"V dubnu letošního roku jsme potvrdili rekordní dodávky vozů zákazníkům z loňska. Tím jsme prokázali naši sílu i v náročných tržních podmínkách," řekl člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu Werner Eichhorn.

V západní Evropě zaznamenala Škoda Auto mírný propad prodejů, a to meziročně o 300 vozů. Celkem bylo v dubnu v západní Evropě prodáno 41 100 aut. Na nejsilnějším evropském trhu, v Německu, se Škodě prodeje snížily o 500 aut na 14.400 kusů. Nárůst prodejů naopak firma zaznamenala ve Francii, meziročně o 7,4 procenta, v Belgii o 12,3 procenta, v Rakousku o 9,6 procenta, ve Španělsku o 3,2 procenta, v Itálii o 3,9 procenta a v Řecku o 66,1 procenta.

Ze střední Evropy hlásí Škoda nárůst prodejů o 13,7 procenta na 18 700 vozů, meziročně o 2300 vozů více. Na domácím českém trhu dosáhla značka nárůstu o 8,4 procenta na 8700 vozidel, meziročně o 700 aut více. Nárůst byl zaznamenán také v Polsku, a to o 14,5 procenta, na Slovensku o 11,1 procenta, v Chorvatsku o 111,1 procenta a ve Slovinsku o 29,3 procenta.

Ve východní Evropě bez Ruska vzrostly dodávky značky zákazníkům o 11,4 procenta na 3400 vozů. Vysoký růst zaznamenala značka v Pobaltí, a to 15,5 procenta, v Srbsku o 16,8 procenta, na Ukrajině o 42,9 procenta a v Bulharsku o 19 procent. V Rusku vzrostly prodeje v dubnu o 8,9 procenta na 5400 vozů.

Na celosvětově největším trhu značky Škoda, v Číně, zaznamenala firma pokles prodejů o 12,2 procenta na 20 900 aut. Podle automobilky je pokles způsobený modernizacemi modelů Octavia a Rapid. Škodovka předpokládá, že se odbyt ve druhém čtvrtletí opět normalizuje.

Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30 000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům celosvětově 1 127 700 aut, třetí rok po sobě přes milion vozů.

 

Související